
Dordogne heeft nieuwe slogan
‘Dordogne Périgord, dit is goud.’
‘Dordogne Périgord, c’est de l’or.’ Vrij vertaald: ‘Dordogne Périgord, dit is goud.’ Deze nieuwe toeristische slogan moet nog meer toeristen uit binnen- en buitenland verleiden om een bezoek te brengen aan de Dordogne-streek.
4 miljoen toeristen in 2020
Momenteel trekt de Dordogne 3 miljoen toeristen per jaar, maar directeur Christophe Gravier van het Comité Départemental du Tourisme de la Dordogne (CDT) wil dat aantal voor 2020 graag opschroeven tot 4 miljoen.
De nieuwe slogan is onder meer gebaseerd op de bevindingen uit een grote kwalitatieve en kwantitatieve studie van TNS Sofres et Protourisme, gehouden in 2012. Volgens Christophe Gravier hebben communicatiespecialisten uiteindelijk voor de uiting Dordogne Périgord, c’est de l’or gekozen. “Op deze manier communiceren we op excellentie,” aldus de directeur.”
Overdreven en weinig origineel
Niet iedereen vindt het overigens een ‘gouden’ slogan. In een enquête van de krant SudOuest is bijna 70 procent het eens met de stelling dat de tekst overdreven en weinig origineel is. De stelling dat de Dordogne een uitzonderlijke bestemming is en dus op deze manier mag worden aangeprezen, vindt steun bij zo’n 30 procent.